LinkedIn
Twitter
Facebook

Mobiel bellen via de telefooncentrale zonder app

Afgelopen maanden is hard gewerkt aan de upgrade van onze IP Businessmanager telefooncentrale en zoals al eerder aangekondigd zitten in deze versie tal van nieuwe mogelijkheden. Een belangrijke nieuwe functie is de mogelijkheid om vaste en mobiele telefonie te integreren.

Nadelen van bellen via een app

Nu bestond deze mogelijkheid al, door gebruik te maken van onze VaMo (vast-mobiel) app. Hoewel de meeste gebruikers positieve ervaringen hebben met mobiel bellen via een app, zijn er toch ook een paar nadelen te noemen. Zo ben je voor een goede werking van de app afhankelijk van 4G of een goede wifiverbinding. Ook biedt een app in de auto vaak minder functionaliteit. Integraties via Bluetooth of Apple Car Play/Android Auto maken over het algemeen gebruik van de ‘normale’ telefoonfuncties om te bellen en de app wordt dan niet ondersteund.

Directe koppeling met mobiele netwerk

Hier hebben we dus een oplossing voor, we kunnen je mobiele telefoon nu écht integreren met onze IPBM-telefooncentrale. Maak je gebruik van de IPBM en laat je de mobiele abonnementen ook via ons netwerk lopen, dan kunnen we het zodanig inrichten dat alle mobiele gebruikers feitelijk onderdeel worden van de telefooncentrale.

Mobiel onderdeel van de telefooncentrale

We hebben meerdere opties om deze koppeling te maken. Stel je hebt een vast telefoontoestel op je bureau staan met nummer 100, dan krijgt je mobiele telefoon ook nummer 100. Als je gebeld wordt op dit nummer dan gaat zowel je vaste toestel als ook je mobiele toestel over. Je kunt verder je collega’s bellen op het interne 3- of 4-cijferige nummer, gesprekken doorverbinden en ook de receptionist(e) kan de status van je (mobiele) toestel zien, bijv. of je in gesprek bent.

Zakelijk bereikbaar op je smartphone 

Zeker in geval van (deels) thuis werken ben je toch altijd bereikbaar, ook op je mobiele toestel, zonder dat je je nummer hoeft door te geven aan klanten of relaties als je dat niet wilt. Ook bij uitgaand bellen heb je de keuze om je vaste of je mobiele nummer mee te sturen.

Bellen via het netwerk van Cloud Contact 

De enige voorwaarde is dat de mobiele abonnementen via ons moeten lopen, anders kunnen we de koppeling niet maken. We bieden hierin allerlei mogelijkheden m.b.t. data-bedrijfsbundels en belminuten. Het netwerk dat we gebruiken is het KPN mobiele netwerk.

Wil je meer informatie wat de mogelijkheden voor jou zijn, neem dan contact met ons op.

Share This