LinkedIn
Twitter
Facebook

Interview met de
Landelijke Luisterlijn
Ontdek onze thuiswerkoplossing bij
de Landelijke Luisterlijn
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Nunc bibendum urna eget posuere maximus. Praesent in
justo pellentesque nunc suscipit volutpat eu quis ante.
Interview met de
Landelijke Luisterlijn

Telefonieplatform voor thuiswerkers verlicht topdrukte bij De Luisterlijn

Voor de Luisterlijn heeft Cloud Contact op zeer korte termijn tegen lage kosten een flinke uitbreiding van de capaciteit gerealiseerd. Zo kan de Luisterlijn de toename van gesprekken tijdens de coronacrisis snel en adequaat blijven beantwoorden. 

De Luisterlijn is een landelijke organisatie – onder subsidie van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport – die 24/7 een anoniem luisterend oor biedt aan iedereen die ergens mee zit. Daergens’ kan van alles zijn: geestelijke nood, eenzaamheid, verdriet, of andere zorgen. En dus ook ongerustheid over het coronavirus. Speciaal voor dit doel opende de Luisterlijn daarom de coronalijn. Cloud Contact speelde hierbij letterlijk een verbindende rol. 

Bijna 2x zoveel gesprekken

Waar vrijwilligers van de Luisterlijn normaal gesproken zo’n 700 tot 800 gesprekken per dag voeren, is dat aantal bijna verdubbeld tot zo’n 1200 gesprekken per dag. Naast de vaste groep vrijwilligers is er inmiddels ook een toestroom van mensen – medewerkers van contactcenters bijvoorbeeld – die als tijdelijke vrijwilliger aan de slag willen nu ze zelf minder of helemaal niet kunnen werken.  

“Een fantastisch gebaar, zeker om ondanks de grote drukte toch voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar te blijven. Maar ik vroeg me wel af: hoe zetten we deze nieuwe mensen snel, eenvoudig en met zo weinig mogelijk kosten in?” vertelt Helen Maier, manager locaties en projecten bij de Luisterlijn. Cloud Contact kwam met de oplossing: een telefonieplatform, waarop elke nieuwe vrijwilliger vanuit huis met zijn of haar eigen Smartphone een simpele instructie inlogt op ons centrale systeem om vervolgens iemand namens de Luisterlijn te woord te staan.” 

Telefonieplatform voor thuiswerken

Zodra iemand het nummer van de Luisterlijn belt, krijgt de beller een keuzemenu. Wil hij of zij een gesprek naar aanleiding van het coronavirus, dan wordt diegene doorverbonden naar een van de nieuwe vrijwilligers die dienst heeft en vanuit huis is ingelogd. Na het gesprek vult de vrijwilliger een korte, eenvoudige vragenlijst in als rapportage. Ook die module heeft Cloud Contact ontwikkeld en aan het platform gekoppeld. Saillant detail is dat registratie volledig anoniem moet zijn en geen gegevens mag bevatten die de beller kunnen identificeren. 

Snel geholpen

Helen Maier is blij dat Cloud Contact zo snel een thuiswerkoplossing had. “We zaten direct om tafel. Korte lijnen, daar houd ik van. Cloud Contact wist zich ook meteen met ons doel te verbinden. Natuurlijk met de techniek, daar zijn zij expert in, maar ook met onze intentie en manier van werken. Bijvoorbeeld in het waarborgen van de anonimiteit van onze bellers in het systeem. Dat is cruciaal. Bovendien zijn ze ons als subsidieorganisatie ook tegemoetgekomen in de kosten. Deze tool stond natuurlijk niet op onze begroting, maar is zo nodig in deze tijdMooi dat Cloud Contact ons en ons doel ook financieel heeft geholpen. 

Aanmelden voor webinar – Bellen met Microsoft Teams
Share This